Köpvillkor

Leverans & Köpvillkor

KÖPVILLKOR

KÖP

När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och PJ-

Alltjänst. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har

angivit vid beställningen. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Integritetspolicy- I samband med din registrering och beställning

godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår

verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Läs under fliken

Välkommen på hemsidan, längst ner på sidan ” Den nya lagen om

personuppgifter”.

PRISER

Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms.

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt uppenbart

felaktiga priser.

Om felaktigheter i pris och leveranstid eller vid prisjusteringar på lagd

beställning, eller andra omständigheter skulle infinna sig, så

förbehåller sig PJ-Alltjänst rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa

tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla

rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.

BETALNING

Kortbetalning

Betalning med kort sker enligt gällande regler för onlinebetalning i

Sverige och EU. Vi accepterar Visa och MasterCard.

Kortbetalningen sker direkt hos Klarna eller PayPal och all information

är krypterad. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

Betalning dras från ditt konto när varorna skickas från PJ-Alltjänst.

Inga kortnummer sparas hos pj-alltjanst.se.

LEVERANSVILLKOR

LEVERANSTID

Leveranstid 2-5 arbetsdagar om inget annat anges på produkten.

Vissa postnummer kan innebära några dagars längre leveranstid.


Det är viktigt att du, om du endast kan ta emot varorna före eller efter

ett visst datum, anger detta i kassan för att du skall undvika eventuella

lagerhyror hos transportören. Vi kan dock aldrig garantera ett specifikt

leveransdatum.

LEVERANSKOSTNAD

Leveranskostnaden är SEK 149,00 för alla beställningar med ett

ordervärde under SEK 1000,00. Alla beställningar med ett ordervärde

på SEK 1000,00 eller mer levereras fraktfritt.

LEVERANSALTERNATIV

Vi erbjuder leverans med DHL till utlämningsställe eller som

hemleverans.

Leverans sker endast inom Sverige.

Leverans till utlämningsställe. Leveransen sker till närmaste

utlämningsställe utifrån det postnummer du angett. Du får ett sms eller

en brevavisering när varan är framme och går att hämta ut hos

utlämningsstället.

För hemleveranser gäller transport fram till tomtgräns.

Det åligger köparen att kontrollera köp- och leveransuppgifter vid

godkännande och eventuella felaktiga uppgifter som innebär att

försändelsen inte kan aviseras eller levereras kan komma att

debiteras med extra avgifter.

.

EJ UTHÄMTADE ELLER MOTTAGNA VAROR

Vi debiterar en faktisk fraktkostnad samt transportörens lagerkostnad

om det beställda godset inte hämtas ut på utlämningsstället.

I de fall kunden ej varit anträffbar eller kontaktbar för leverans och

transportören debiterar avgifter för att de ej kunnat leverera

försändelsen förbehåller sig PJ-Alltjänst rätten att vidarebefordra

denna kostnad till dig som kund.

TRANSPORTSKADOR

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är

transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ska du

anmäla det till transportören. Detta är en förutsättning för att

eventuella skador på produkterna skall kunna ersättas.


Anmälan av dold skada ska göras inom sju (7) kalenderdygn från

leveransdatum.


ÅNGERRÄTT

Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler

innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja

ångerrätten.

PJ-Alltjänst uppmärksammar dig härmed som kund på att ångerrätt

inte gäller för alla varor och tjänster.

Vi återtar inte elektroniska komponenter, exempelvis kretskort,

batterier, el- och drivmotorer och liknande.

Ångerrätten gäller inom 14 dagar från den dag du har mottagit din

vara.

Undantag för köp som understiger 400 kr.

Du som kund har rätt att undersöka varan, men du får inte använda

den innan eventuell retur.

Du kan undersöka varan på samma sätt som om du undersökt den i

en fysisk butik. Du kan alltså inte rent faktiskt använda den.

Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde som orsakats av

annan hantering än den som krävs för att avgöra varans slag och

egenskaper.

Om varan har provats utöver det som anges ovan betraktar vi varan

som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet så återbetalas

endast en del eller ingenting av köpesumman, beroende på varans

uppskattade värde vid en försäljning.

Vid retur måste du meddela vår kundtjänst via mail till

[email protected].

I ditt meddelade till oss ska det klart framgå att du ångrar dig.

Det går inte att ångra ditt köp genom att enbart vägra att motta varan.


RETURER

För att göra en retur inväntar du svar och klartecken för att returnera

varan.


Vi skickar dig en pdf. med returfraktetikett som du kan skriva ut och

tejpa på paketet.

Du står för kostnad för returfrakten, vilken dras av från

återbetalningen.

Vid retur är det ditt ansvar att se till så att varan är tillräckligt

emballerad. Du ansvarar för varan från tidpunkten då varan

levererades till dig.

Produkten ska vara i nyskick, oanvänd och i originalförpackning.

Returen ska gå till företagsadress:

PJ-Alltjänst, Kummingatan 14, 267 36 Bjuv

Använd vår returfraktetikett för att undvika att paketet skickas till

utlämningsstället i Bjuv. Vi hämtar inte ut paket som hamnar på

utlämningsstället. Paketet kommer att ligga kvar där i 2 veckor för att

sedan gå i retur till dig och du blir ansvarig för att betala din

transportörs frakt- och hanteringskostnad.


För företag tillämpas Köplagen.

Retur från företag. Om returrätt ges görs returavdrag på 15% av

varans värde utöver kostnad för returfrakt.


ÅTERBETALNING

Så snart vi registrerat mottagandet av din retur, kommer vi att göra en

återbetalning med samma betalsätt som använts i beställningen.

Det vill säga det går via Klarna eller PayPal. Valde du Klarnafaktura

ber vi dig att kontakta dem och förlänga förfallodatum för att ge oss tid

att hantera returen.


GARANTI OCH REKLAMATIONER

GARANTI

Garanti är något som tillverkaren tillhandahåller. Villkoren skiljer sig

därför åt mellan våra tillverkare. För fullständiga garantivillkor ber vi

dig att kontakta vår kundtjänst, alternativt läsa om garanti på

respektive tillverkares hemsida.


Om produkten har serienummer så gäller bara garantin om

produktens serienummer fortfarande är synligt

Garantin täcker inte normalt slitage eller förbrukningsdetaljer såsom

knivar, kedjor, tändstift eller filter etc.

Garantin täcker inte handhavandefel, felaktig anslutning, fel drivmedel,

repor och småskador, åsknedslag, stöld eller brand.

Garantin gäller ej heller för skador som uppstått på grund av felaktig

eller utebliven service eller underhåll, eller för skador som uppstått på

grund av att bruksanvisningen inte har följts eller att produkten

monterats felaktigt,

På inköpta reservdelar som monteras själv, lämnas 6 månaders

garanti.

REKLAMATION

Vid ett uppdagat fel på din vara skall du inom skälig tid anmäla det till

oss som återförsäljare så att vi får en möjlighet att åtgärda felet.

Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på

priset beroende på den konkreta situationen.

Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att

felet/skadan inte har uppstått som följd av felaktig användning av

produkten eller annat beteende som orsakat skadan.


TVIST

Vid en eventuell tvist som inte kan lösas i samförstånd och du får

ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN, så följer vi

utslaget från ARN.

ANSVARSFRISKRIVNING

Force Majeure

Vid förseningar eller fel som ligger utanför PJ-Alltjänsts kontroll, kan

företaget ej hållas ansvarigt för eventuella förlorade arbetsinkomster

eller andra uppkomna kostnader. PJ-Alltjänst kan ej hållas ansvarigt

för direkt eller indirekt skada som uppkommit för kund.