Köpvillkor
Leverans & Köpvillkor
KÖPVILLKOR
KÖP
När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och PJ-
Alltjänst. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har
angivit vid beställningen. Vi reserverar oss för slutförsäljning.
Integritetspolicy- I samband med din registrering och beställning
godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår
verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Läs under fliken
Välkommen på hemsidan, längst ner på sidan ” Den nya lagen om
personuppgifter”.
PRISER
Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms.
Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt uppenbart
felaktiga priser.
Om felaktigheter i pris och leveranstid eller vid prisjusteringar på lagd
beställning, eller andra omständigheter skulle infinna sig, så
förbehåller sig PJ-Alltjänst rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa
tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla
rätt att antingen ändra eller annullera din beställning.
BETALNING
Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för onlinebetalning i
Sverige och EU. Vi accepterar Visa och MasterCard.
Kortbetalningen sker direkt hos Klarna eller PayPal och all information
är krypterad. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Betalning dras från ditt konto när varorna skickas från PJ-Alltjänst.
Inga kortnummer sparas hos pj-alltjanst.se.
LEVERANSVILLKOR
LEVERANSTID
Leveranstid 2-5 arbetsdagar om inget annat anges på produkten.
Vissa postnummer kan innebära några dagars längre leveranstid.
Det är viktigt att du, om du endast kan ta emot varorna före eller efter
ett visst datum, anger detta i kassan för att du skall undvika eventuella
lagerhyror hos transportören. Vi kan dock aldrig garantera ett specifikt
leveransdatum.
LEVERANSKOSTNAD
Leveranskostnaden är SEK 149,00 för alla beställningar med ett
ordervärde under SEK 1000,00. Alla beställningar med ett ordervärde
på SEK 1000,00 eller mer levereras fraktfritt.
LEVERANSALTERNATIV
Vi erbjuder leverans med DHL till utlämningsställe eller som
hemleverans.
Leverans sker endast inom Sverige.
Leverans till utlämningsställe. Leveransen sker till närmaste
utlämningsställe utifrån det postnummer du angett. Du får ett sms eller
en brevavisering när varan är framme och går att hämta ut hos
utlämningsstället.
För hemleveranser gäller transport fram till tomtgräns.
Det åligger köparen att kontrollera köp- och leveransuppgifter vid
godkännande och eventuella felaktiga uppgifter som innebär att
försändelsen inte kan aviseras eller levereras kan komma att
debiteras med extra avgifter.
.
EJ UTHÄMTADE ELLER MOTTAGNA VAROR
Vi debiterar en faktisk fraktkostnad samt transportörens lagerkostnad
om det beställda godset inte hämtas ut på utlämningsstället.
I de fall kunden ej varit anträffbar eller kontaktbar för leverans och
transportören debiterar avgifter för att de ej kunnat leverera
försändelsen förbehåller sig PJ-Alltjänst rätten att vidarebefordra
denna kostnad till dig som kund.
TRANSPORTSKADOR
Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är
transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ska du
anmäla det till transportören. Detta är en förutsättning för att
eventuella skador på produkterna skall kunna ersättas.
Anmälan av dold skada ska göras inom sju (7) kalenderdygn från
leveransdatum.
ÅNGERRÄTT
Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler
innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja
ångerrätten.
PJ-Alltjänst uppmärksammar dig härmed som kund på att ångerrätt
inte gäller för alla varor och tjänster.
Vi återtar inte elektroniska komponenter, exempelvis kretskort,
batterier, el- och drivmotorer och liknande.
Ångerrätten gäller inom 14 dagar från den dag du har mottagit din
vara.
Undantag för köp som understiger 400 kr.
Du som kund har rätt att undersöka varan, men du får inte använda
den innan eventuell retur.
Du kan undersöka varan på samma sätt som om du undersökt den i
en fysisk butik. Du kan alltså inte rent faktiskt använda den.
Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde som orsakats av
annan hantering än den som krävs för att avgöra varans slag och
egenskaper.
Om varan har provats utöver det som anges ovan betraktar vi varan
som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet så återbetalas
endast en del eller ingenting av köpesumman, beroende på varans
uppskattade värde vid en försäljning.
Vid retur måste du meddela vår kundtjänst via mail till
I ditt meddelade till oss ska det klart framgå att du ångrar dig.
Det går inte att ångra ditt köp genom att enbart vägra att motta varan.
RETURER
För att göra en retur inväntar du svar och klartecken för att returnera
varan.
Vi skickar dig en pdf. med returfraktetikett som du kan skriva ut och
tejpa på paketet.
Du står för kostnad för returfrakten, vilken dras av från
återbetalningen.
Vid retur är det ditt ansvar att se till så att varan är tillräckligt
emballerad. Du ansvarar för varan från tidpunkten då varan
levererades till dig.
Produkten ska vara i nyskick, oanvänd och i originalförpackning.
Returen ska gå till företagsadress:
PJ-Alltjänst, Kummingatan 14, 267 36 Bjuv
Använd vår returfraktetikett för att undvika att paketet skickas till
utlämningsstället i Bjuv. Vi hämtar inte ut paket som hamnar på
utlämningsstället. Paketet kommer att ligga kvar där i 2 veckor för att
sedan gå i retur till dig och du blir ansvarig för att betala din
transportörs frakt- och hanteringskostnad.
För företag tillämpas Köplagen.
Retur från företag. Om returrätt ges görs returavdrag på 15% av
varans värde utöver kostnad för returfrakt.
ÅTERBETALNING
Så snart vi registrerat mottagandet av din retur, kommer vi att göra en
återbetalning med samma betalsätt som använts i beställningen.
Det vill säga det går via Klarna eller PayPal. Valde du Klarnafaktura
ber vi dig att kontakta dem och förlänga förfallodatum för att ge oss tid
att hantera returen.
GARANTI OCH REKLAMATIONER
GARANTI
Garanti är något som tillverkaren tillhandahåller. Villkoren skiljer sig
därför åt mellan våra tillverkare. För fullständiga garantivillkor ber vi
dig att kontakta vår kundtjänst, alternativt läsa om garanti på
respektive tillverkares hemsida.
Om produkten har serienummer så gäller bara garantin om
produktens serienummer fortfarande är synligt
Garantin täcker inte normalt slitage eller förbrukningsdetaljer såsom
knivar, kedjor, tändstift eller filter etc.
Garantin täcker inte handhavandefel, felaktig anslutning, fel drivmedel,
repor och småskador, åsknedslag, stöld eller brand.
Garantin gäller ej heller för skador som uppstått på grund av felaktig
eller utebliven service eller underhåll, eller för skador som uppstått på
grund av att bruksanvisningen inte har följts eller att produkten
monterats felaktigt,
På inköpta reservdelar som monteras själv, lämnas 6 månaders
garanti.
REKLAMATION
Vid ett uppdagat fel på din vara skall du inom skälig tid anmäla det till
oss som återförsäljare så att vi får en möjlighet att åtgärda felet.
Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på
priset beroende på den konkreta situationen.
Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att
felet/skadan inte har uppstått som följd av felaktig användning av
produkten eller annat beteende som orsakat skadan.
TVIST
Vid en eventuell tvist som inte kan lösas i samförstånd och du får
ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN, så följer vi
utslaget från ARN.
ANSVARSFRISKRIVNING
Force Majeure
Vid förseningar eller fel som ligger utanför PJ-Alltjänsts kontroll, kan
företaget ej hållas ansvarigt för eventuella förlorade arbetsinkomster
eller andra uppkomna kostnader. PJ-Alltjänst kan ej hållas ansvarigt
för direkt eller indirekt skada som uppkommit för kund.