köpavtal

Grundat 2005

Vi är rikstäckande, auktoriserad installatör för dom flesta märkena och erbjuder installation av robotgräsklippare


Vi är bland dom största serviceverkstäderna och reservdelsförsäljare för

KÖPVILLKOR 


PJ-Alltjänst är en Auktoriserad verkstad /Återförsäljare vilket innebär att vid köp av en Cub Cadet produkt kommer vi att packa upp, montera och utföra leverans- och säkerhetskontroll innan leverans. Vid webb-order påvisar kunden att den är kapabel att informera sig om beställda produkters korrekta användning, säkerhetshantering och skötsel genom produkternas bifogade instruktionsmanualer. 


KÖP

 

När du har lagt din beställning träffas avtal om köp mellan dig och PJ-Alltjänst. En bekräftelse skickas ut till den e-postadress som du har angivit vid beställningen. Vi reserverar oss för slutförsäljning. 

Integritetspolicy- I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Läs under fliken Välkommen på hemsidan, längst ner på sidan ” Den nya lagen om personuppgifter”. 


PRISER

Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel samt uppenbart felaktiga priser. 


Om felaktigheter i pris och leveranstid eller vid prisjusteringar på lagd beställning, eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig PJ-Alltjänst rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Du har då din fulla rätt att antingen ändra eller annullera din beställning. 

Alla priser på sidan är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive 25% moms. 


BETALNINGAR 


Kortbetalning pj-alltjanst.se erbjuder säkra kortbetalningar med Visa och MasterCard i samarbete med PayPal. 

Kortköpen sker direkt hos PayPal och all information är krypterad enligt gällande standarder och regler. Ingen kortinformation hanteras eller sparas hos pj-alltjanst.se. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. 


Återbetalningar 


I de fall återbetalningar är aktuella så görs detta till ett av dig angivet bankkonto. Återbetalningen sker inom 14 dagar från det att varan är åter PJ-Alltjänst lager och ärendet som orsakar återbetalningen är avslutat.

 

ÖPPET KÖP/BYTE AV PRODUKT/ ÅNGERRÄTT 


Vid alla typer av returer, ber vi er ta kontakt med vår kundtjänst via mail. 

Vi erbjuder 14 dagars öppet köp vid oanvänd vara. Vill du utnyttja öppet köp så skicka tillbaka varan väl förpackad i oskadad originalförpackning tillsammans med kvitto och anmärkning om att du vill utnyttja öppet köp. Du som kund står för returfrakten. Vi återbetalar pengarna till dig när varan har kommit i retur. Önskar du byta storlek eller produkt lägger du en ny order och debiteras inte fraktkostnaden om du uppger att den är kopplad till en retur till kassan. 



KÖPVILLKOR


För privatpersoner tillämpar PJ-Alltjänst Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. 

Din ångerrätt gäller under 14 dagar från den dag avtal ingås och utan att behöva uppge någon speciell anledning. I ditt meddelade till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Vid åberopande av ångerrätt står du som kund för returfrakten.

 

Du som kund har rätt att undersöka varan, men du får inte använda den innan eventuell retur. Undersökningen ska göras med försiktighet och ej mer omfattande än nödvändigt. Vad gäller granskningsrätten, kan den ej tillämpas på trädgårdsmaskiner och batterier enligt 11§ punkt 4 i Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. 


Har varan hanterats i större omfattning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess funktion eller egenskaper kommer PJ-Alltjänst att debitera dig som kund för värdeminskningen på produkten. Detta gäller även emballaget. 


När returnerad vara är åter PJ-Alltjänst lager återbetalas varans belopp exklusive eventuella leveranskostnader. Du står själv för fraktkostnad för returen. På det belopp som återbetalas har PJ-Alltjänst rätt att göra avdrag för värdeminskning. Värdeminskning uppstår när varan brukats mer än vad som är nödvändigt för att fastställa varans egenskaper. Om varan returnerats skadad eller på annat sätt brukats så att ångerrätten ej kan tillämpas kommer återbetalning för den returnerade varan ej att ske och köparen står för returkostnad och eventuellt återsändning om varan önskas åter. 


PJ-Alltjänst återbetalar beloppet senast 14 dagar från det att varan är åter PJ-Alltjänst lager. 


Undantag från ångerrätten 


Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler innehåller ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. 


PJ-Alltjänst uppmärksammar härmed dig som kund att ångerrätt gäller inte för alla varor och tjänster. Vi återtar exempelvis inte batterier, kretskort och liknande. 


Företag I de fall som näringsidkare handlar hos pj-alltjanst.se så tillämpas köplagen. Om returrätt ges enligt köplagen kan returavdrag på 15% av varans värde tillkomma utöver kostnad för returfrakt. 


RETURER 


Returer sker på din egen bekostnad, utom om varan är defekt eller om vi packat fel. Vid byten betalar vi den nya frakten. Vid retur från kund till PJ-Alltjänst, står kunden för skador som kan uppstå under transporten. 


Returadressen är: PJ-Alltjänst, Kummingatan 14, 267 36 Bjuv 




KÖPVILLKOR


FRAKT & LEVERANSVILLKOR 

Leverans sker med Postnord och DHL. Vi skickar bara inom Sverige 


För alla hemleveranser gäller transport fram till tomtgräns. 


Leverans till utlämningsställe Vissa mindre produkter levereras till ett utlämningsställe i närheten av din leveransadress. Leveransen sker till något av DHL:s och Postens utlämningsställen. Du får ett sms eller en brevavisering när varan är framme och går att hämta ut hos utlämningsstället. Du kan sedan hämta ut din vara när det passar dig. Normalt måste dock varan hämtas inom 14 dagar. 


EJ UTLÖSTA ELLER MOTTAGNA VAROR 


Vi debiterar en faktisk fraktkostnad tur & retur samt transportörens lagerkostnad om inte det beställda godset löses ut. 

Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut. Du debiteras returkostnad för respektive produktgrupp för outlöst paket som gått i retur.



LEVERANSTID 


Angivna leveranstider på artiklarna är beräknade och stämmer vanligtvis men kan komma att ändras. 


Total leveranstid: 2-5 arbetsdagar om inget annat anges på produkten. Vissa postnummer kan innebära några dagars längre leveranstid. 


Det är viktigt att du, om du endast kan ta emot varorna före eller efter ett visst datum, anger detta i kassan för att du skall undvika eventuella lagerhyror hos transportören. Vi kan dock aldrig garantera ett specifikt leveransdatum. 


TRANSPORTSKADOR 


Om du vid mottagandet mot förmodan upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan hos transportören innan leveransen kvitteras. Detta är en förutsättning för att eventuella skador på produkterna skall kunna ersättas. 


 

KÖPVILLKOR


GARANTIBESTÄMMELSER 


Du har som kund hos oss 2 års garanti på samtliga nya produkter om inget annat anges. Garantiarbeten utföres av PJ-Alltjänst eller annan auktoriserad serviceverkstad för respektive varumärke.

 

Den 2 åriga garantin räknas från och med inköpsdatum om inget annat framkommer från garantibeviset och gäller för alla produkter om inget annat anges. Garantin gäller endast om du lämnat in produkten hos oss på PJ-Alltjänst eller hos auktoriserad verkstad av produktens varumärke. 


Garantin täcker fabrikationsfel och omfattar nya reservdelar, eventuell frakt samt arbetslön


Garantin täcker inte normalt slitage eller förbrukningsdetaljer såsom knivar, kedjor, tändstift eller filter etc.

 

Garantin täcker inte handhavandefel, felaktig anslutning, fel drivmedel, repor och småskador, åsknedslag, stöld eller brand. 


Garantin gäller ej heller för skador som uppstått på grund av felaktig eller utebliven service eller underhåll, eller för skador som uppstått på grund av att bruksanvisningen inte har följts eller att produkten monterats felaktigt, 


Om produkten har serienummer så gäller bara garantin om produktens serienummer fortfarande är synligt. 

Reparation under garantitiden är kostnadsfri. Skulle felet ej omfattas av garantin, eller att det inte är något fel på produkten så debiteras kostnad för undersökning och fraktkostnad tur & retur. 


Utbyte eller reparation av vara innebär ej förlängning av garantitiden eller ny garantitid.

 

Force majeure 


PJ-Alltjänst anser sig vara befriade från underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet som beskrivs nedan. Detta gäller även om omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

 

Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

 

TVIST 


Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med vår kundservice. 


Om tvisten kvarstår och du får ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN, följer vi utslaget från ARN. Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm.


Du som konsument kan även vända dig till EU-kommisionens onlineplattform ODR.

This website uses cookies. By clicking 'Accept' you agree to our use of cookies.

Accept